Monday, December 8, 2008

3代いとこパーティ


週末は「いとこパーティ」に行ってきました。アメリカでも珍しいけど、3ヶ月一回ぐらい、私のお母さんと同じ世代のいとこ達の集まり会がある。私の祖父は兄弟9人で、その9人は子供5人ごとぐらいので、お母さんのいとこはいっぱい!ちょど10年前に誰かが「いとこ会を作ろう」と言って、それから、年4か5回ぐらいに誰かの家でパーティをする。毎回は何人が集まるか分からないけど、今週末の「Christmasテーマ」のパーチィは16人が来ました!私と私のいとこ一人がその次の世代のメンバーで、そしてLucyといとこの子供3人が3代目もメンバーとして入れてもらった。一番遠いの人は4時間かけて来ました。ただのランチとおしゃべり(今回は特別Christmasプレゼント交換)けど、皆は昔話か家族の話をしてギャーギャー笑って嬉しいそうだだ。女と家族のパーワーを感じた。Lucyも新しいいとこが発見して喜んだ。自分たちの世代もしなくちゃ。
Have you been to a cousin's party? I'd bet not! Well, you don't know what you are missing. This past weekend, I had the privilege of attending the annual Christmas party of the Eccleston cousins. My grandfather had 9 brothers and sisters, and they each had about 5 kids, so my mother has a load of cousins! About 10 years ago, one of them suggested they start a "Cousins Club" of sorts, and ever since, they have been getting together for lunch and festivities at one of the ladies(yes, its bold babes only) every 3 or 4 months. I'm not sure how many people get together every time, but this weekend, we had 16 in the final photo op! My cousin and I were the 2nd generation members, and our 4 girls counted in as the 3rd generation of cousins. It was great to hear them laughing and reminiscing. Lucy was also really excited to know that she had even more cousins than she thought she did. Now, our generation will have to organize something.

No comments: